Big Bang

 

 

 

2007: Always i Hot Issue

8 lutego 2007 roku ukazał się koncertowy album The Real Vol.1 Live Concert. 27 maja grupa rozpoczęła swoją pierwszą trasę Want You Tour. Pierwszy minialbum, zatytułowany Always ukazał się w sierpniu. G-Dragon skomponował i napisał większość utworów zawartych na płycie, w tym singel Geojitmal (Lie) (kor. 거짓말(Lie)). Odbiór albumu był dość pozytywny, zwłaszcza dzięki utworowi Geojitmal (Lie), zdobył kilka nagród i został pierwszym przebojem numer jeden zespołu.

Ich drugi minialbum, Hot Issue, wydany w listopadzie, powtórzył sukces swojego poprzednika: główny singel Majimak Insa (Last Farewell) (kor. 마지막 인사(Last Farewell)) znalazł się na szczycie wielu list przebojów i wygrał kilka nagród, w tym „Piosenka Miesiąca” podczas Cyworld Digital Music Awards. Bilety na kolejną trasę Big Bang Is Great zostały wyprzedane w ciągu dziesięciu minut.

Pod koniec 2007 roku poinformowano, że członkowie zespołu zostali hospitalizowani z powodu przemęczenia spowodowanego częstymi występami promocyjnymi i napiętym grafikiem koncertowym, przez co management ograniczył aktywność grupy. Duże zapotrzebowanie na albumy i single Big Bang spowodowało, że wytwórnia ponownie wydało płyty. Big Bang, dzięki sukcesowi minialbumów, zebrali liczne nagrody, w tym dla najlepszego boysbandu i za piosenkę roku na Mnet Asian Music Awards w 2007 roku. Podczas 17. Seoul Music Awards zespół zdobył nagrodę „Artysta Roku”. Do końca roku zespół zarobił w sumie 12 mld wonów.

2008: For The World, With U i Stand Up

Z końcem 2007 roku Big Bang wyruszyli zagranicę, do Japonii. Ich pierwszy japoński minialbum, For The World, ukazał się 4 stycznia 2008 roku. Grupa dała koncert w JCB Hall w Tokyo Dome City. Big Bang powrócił do Korei Południowej po zakończeniu działań promocyjnych w Japonii. 27 lutego ukazał się koncertowy album The Great Vol.2 Live Concert, którego nagrania pochodzą z koncertów z 28-30 grudnia 2007 r. trasy 2nd Live Concert "The Great". Drugi japoński minialbum, With U, ukazał się w maju.

Choć zajęcia grupowe zostały opóźnione ze względu na solowe projekty, ich trzeci koreański minialbum, Stand Up, został wydany w sierpniu. Płyta została nagrana z udziałem Daishi Dance oraz koreańskiego zespołu rockowego No Brain, została sprzedana w ilości ponad 100 tys. egzemplarzy. Główny singel z płyty, Haru Haru znalazł się na szczycie kilku koreańskich rankingów.

Pierwszy japoński album studyjny, zatytułowany Number 1, ukazał się 9 października 2008 roku[25]. Zespół promował płytę wykonując utwór „Number 1” w japońskich programach radiowych i telewizyjnych. Album zadebiutował na 13. pozycji rankingu Weekly Oricon Albums Chart. Miesiąc później, w listopadzie ukazał się drugi koreański album Remember, z głównymi singlami: bulgeun noeul (Sunset Glow) i Strong Baby. Album sprzedał się w ilości ponad 200 tys. egzemplarzy. Big Bang otrzymali swoją drugą nagrodę „Artysty Roku” na Mnet Asian Music Awards w 2008 roku. Z końcem roku 2008 Big Bang zarobił łącznie 36 mld wonów.

2009–2010: Drugi japoński album i nagrody

Na początku 2009 roku Big Bang zawiesił działalność ze względu na solowe projekty każdego z członków. Grupa zeszła się, aby nawiązać współpracę z debiutującym wówczas zespołem 2NE1, który został nazwany „żeńskim Big Bang”. Utwór Lollipop ukazał się w marcu 2009 roku, został wykorzystany w celu promocji telefonu komórkowego marki LG Cyon, do utworu został nagrany teledysk. Big Bang wydali cyfrowy singel So Fresh, So Cool, który promował markę piwa Hite.

19 sierpnia 2009 roku ukazał się drugi japoński album zatytułowany BIGBANG, którego promowały single MY HEAVEN i Gara Gara Go!!. Pierwszy utwór jest japońską wersją utworu Cheonguk (Heaven)(kor. 천국(Heaven)) z albumu Stand Up; zajął 3. pozycję na liście Oricon Weekly Singles Chart. Drugi singel z kolei zajął 5. pozycję na liście singli.

Po powrocie do Korei, członkowie powrócili do swoich solowych projektów. W listopadzie ukazał się trzeci japoński singel, Koe o kikasete. W grudniu zespół zdobył nagrody „Najlepszy Debiut” podczas 42nd Nihon Yūsen Taishō oraz 51st Japan Record Awards.

W styczniu 2010 roku Big Bang, razem z TVXQ, otrzymali miano „kulturowych ambasadorów” przyznane im przez Korea Foundation for International Culture Exchange (KOFICE). Następnego miesiąca rozpoczęła się druga japońska trasa koncertowa – Electric Love Tour. Choć zespół nie nagrał żadnego oficjalnego albumu, w 2010 roku ukazało się kilka singli promocyjnych. 19 lutego ukazał się singel „Lollipop Pt.2” (dalsza część ich singla „Lollipop”), który użyto w celu promowania telefonu Lollipop2 firmy LG Cyon.

W czerwcu ukazał się czwarty japoński singel, Tell Me Goodbye. Utwór został wykorzystany w czołówce japońskiej emisji serialu Irys. Piosenka zyskała popularność i przychylne recenzje, zdobyła nagrodę „Piosenka Roku” podczas 52nd Japan Record Awards

2011: Czwarty minialbum i BIGBANG 2

29 lutego 2011 roku, po prawie dwuletniej przerwie, ukazał się czwarty minialbum – Tonight. W pierwszym tygodniu od premiery sprzedano 100 tys. egzemplarzy. Album spotkał się z pozytywnym odbiorem wśród recenzentów. Choi Jun z Asiae pochwalił nowy kierunek muzyczny grupy, uznając, że w ciągu dwóch lat przerwy „styl i muzyczna wrażliwość [grupy] pogłębiła się”. Siedem dni po wydaniu albumu ogłoszono, że Big Bang zarobił już 7 mld wonów. Główny singel o tym samym tytule zajął wysokie pozycje na listach Gaon Chart. Po zakończeniu działań promocyjnych minialbumu, Big Bang wydał edycję specjalną albumu, Special Edition, z dwoma nowymi utworami: „Love Song” oraz „Stupid Liar”. Teledysk do utworu „Love Song” zdobył ponad 2 miliony odsłon w ciągu dwóch dni od zamieszczenia w serwisie YouTube.

Od 10 do 19 maja trwała japońska trasa Love & Hope Tour. 11 maja ukazał się trzeci japoński album, zatytułowany BIGBANG 2, który uplasował się na 1. pozycji listy Weekly Oricon Album Chartoraz zdobył status złotej płyty.

Big Bang zdobyli nagrodę „Najlepszy wykonawca światowy” podczas MTV Europe Music Awards 2011 jako przedstawiciele Azji i Pacyfiku z ponad 58 mln głosów. „Love Song” zdobyła także nagrodę „Najlepszy Teledysk” podczas 2011 Mnet Asian Music Awards. Big Bang później obchodził 15. rocznicę wytwórni YG Entertainment uczestnicząc w trasie YG Family Concert Tour. Następnie 14 grudnia ukazał się trzeci album z największymi przebojami, The Best Of BIGBANG, na którym znalazła się japońska wersja ich przeboju numer jeden „Haru Haru”. Album uplasował się na szczycie wykresu Oricon Daily Album Chart i sprzedał się w ilości ponad 14 tys. egzemplarzy w pierwszym tygodniu. Z końcem roku 2011 Big Bang zarobił łącznie 88 mld wonów, mimo że zespół był aktywny jedynie przez pół roku.

2015–2016: MADE, druga światowa trasa i 10 rocznica

Po trzyletniej przerwie Big Bang powrócili wydając specjalny projekt do ich koreańskiego albumu MADE: single MADE. Pierwszy singel M (maj 2015 r.) zawierał dwa utwory: „Loser” i „Bae Bae”, które zajęły odpowiednio pierwszą i trzecią pozycję na liście Gaon Digital Chart. Podczas 13. Korean Music Awards utwór „Bae Bae” zdobył nagrody „Najlepsza Popowa Piosenka” oraz „Piosenka Roku”. W następnym miesiącu ukazał się A (czerwiec 2015 r.) z dwoma utworami „Bang Bang Bang” i „We Like 2 Party”, które również zajęły pierwsze dwa miejsca na liście Billboardu World Digital Chart. 25 czerwca łączna oglądalność utworów specjalnego projektu przekroczyła 100 mln odsłon na YouTube. Utwór „Bang Bang Bang” podczas MTV Iggy zdobył nagrodę „Międzynarodowa Piosenka Lata”. Singel D, wydany w lipcu 2015 r., zawierał piosenki „If You” i „Sober”. Na liście przebojów QQ Music „Sober” zajął pierwsze miejsce pokonując „Bang Bang Bang”. „If You” i „Sober” zajęły odpowiednio 2. i 3. pozycję na liście Billboard World Digital Chart. W tym samym miesiącu łączna oglądalność teledysków M, A i D przekroczyła 200 mln odsłon na YouTube[77]. Singel E, wydany w lipcu 2015 r., zawierał piosenki „Zutter” i „Let's Not Fall In Love”. Druga z nich zadebiutowała na pierwszej pozycji listy Gaon Digital Chart oraz Billboard World Digital Songs Chart. Połączona sprzedaż singli wyniosła ponad 15 milionów egzemplarzy w całej Azji. Aby promować swoje single, grupa rozpoczęła trasę MADE World Tour, która odniosła komercyjny sukces. Trasa rozpoczęła dwoma koncertami w Seulu w 25 i 26 kwietnia, w 66 występach zgromadziła 1,5 miliona fanów na całym świecie. Z końcem roku 2015 Big Bang zarobił łącznie 140 mld wonów.

Pomimo sukcesu komercyjnego singli, data wydania albumu została przełożona w celu dodania nowych utworów do albumu, a grupa postanowiła odpocząć po czterech miesiącach działań promujących. Podczas 2015 Mnet Asian Music Awards, Big Bang pojawili się jako jeden z największych zwycięzców gali zdobywając cztery nagrody w tym trzecią „Artysty Roku”. Big Bang kontynuowali tournee w 2016 roku, z trasą 2016 Big Bang MADE [V.I.P] Tour w Chinach i na Tajwanie, występując łącznie przed ponad 180 tys. fanów. 3 lutego ukazał się piąty japoński album MADE SERIES. Od 22 kwietnia do 29 maja 2016 roku trwała Japońska trasa Babys Fantastic Tour 2016, która zgromadziła 280 tys. fanów. Big Bang zgarnęli później nagrodę dla najlepszego artysty podczas MTV Italian Music Awards, zostając pierwszym i jedynym Koreański artystą, który wygrał tę nagrodę.

2017–2018: Trasa Last Dance Tour

Dwa specjalne koncerty bisowe, zatytułowane Big Bang The Concert: 0.To.10 Final In Seoul, odbyły się w Gocheok Sky Dome 7–8 stycznia 2017 roku, i zakończyły trasę z okazji dziesiątej rocznicy.

Zgodnie obowiązkową służbą wojskową w Korei Południowej, T.O.P 9 lutego 2017 roku rozpoczął dwuletnią służbę jako policjant. 8 sierpnia 2017 roku firma YG Entertainment zapowiedziała piątą coroczną trasę koncertową w Japonii, Last Dance Tour, która rozpoczęła się w listopadzie. Odbyło się 13 koncertów w czterech miastach, a frekwencja wyniosła 646 tys. fanów. T.O.P nie wystąpił podczas trasy koncertowej ze względu na odbywaną służbę wojskową w Korei Południowej. Dwa finałowe koncerty trasy odbyły się również w Gocheok Sky Dome, w Seulu, w dniach 30 i 31 grudnia. W 2017 roku YG Entertainment stworzyło program rozrywkowy z udziałem grupy, pt. Run, BIGBANG Scout!, udostępniony przez YouTube Red; po raz pierwszy oryginalna zawartość danej usługi została wyprodukowane poza Stanami Zjednoczonymi. Pierwszy odcinek programu został udostępniony za darmo i zdobył ponad 9,6 milionów odsłon na YouTube.

Pozostałych czterech członków Big Bangu rozpocznie służbę wojskową wiosną 2018 roku. G-Dragon rozpoczął służbę wojskową 27 lutego, Taeyang – 12 marca, a Daesung dzień później.

13 marca ukazała się niewydana wcześniej piosenka „Flower Road”, która została nagrana, kiedy zespół pracował nad albumem MADE. W nagraniu utworu uczestniczyło pięciu członków grupy. Dzień później piosenka zdobyła status All-KilL

 

                                   LOGO



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl